FAQ

Erbjuder ni Drop-In?


Absolut! Vi erbjuder samtliga tjänster som Drop-In, men för att säkra din plats för service rekommenderar vi att boka.

Kom förbi och låt oss ta en titt på ditt fordon!




Hur kan ni erbjuda såna låga priser?


Genom att minimera våra kostnader kan vi erbjuda våra kunder låga priser för samma kvalitet som märkesverkstäder. Vi köper även våra produkter i stor skala och investerar inte i onödiga saker. Vårt övergripande mål är att bygga upp ett varumärke som står för enkelhet, professionalitet och transparans.




Utför ni även större reparationer?


Ja! Vi utför också vanliga reparationer men är specialiserade i olika typer av underhållsservice.




Har ni fasta priser?


Ja, vi erbjuder våra tjänster alltid till ett fast pris.
Vi tycker att det är A och O att du som kund ska kunna lita på din verkstad, vi jobbar därför alltid med fasta priser, inga dolda avgifter och du ska få ett fast pris på vad det än är du behöver hjälp med!




Vad har ni för öppettider?


Vi har öppet på lördagar och söndagar mellan kl. 9:00 och 18:00 samt vardagskvällar, detta för att öka tillgängligheten för dig som kund. Du slipper ta ledigt från arbete eller andra förpliktelser.

Däremot kan vi alltid ta emot våra kunder när de vill, ökad tillgänglighet är en av våra huvudmål!




Hur kan jag betala?


Vi rekommenderar Swish eller kort då vi eftersträver ett kontantlöst betalningsflöde.
När du fått din bokningsbekräftelse kan du dessutom Swisha din betalning direkt och vi slipper därmed betala på plats. Ett kvitto skickas alltid till dig via mail eller sms när du hämtat din MC!
Har du inte fått något kvitto, kolla skräpposten innan du kontaktar oss!

Swish 123 675 33 47
Bankgiro 219-5006




Får jag en stämpel i boken?


Ja! Du får en stämpel i serviceboken som även gäller för nyfordonsgaranti.
Vi utför samtliga servicar enligt marknadsstandard så du behöver inte besöka din märkesverkstad för att stämpeln ska "gälla"!




Erbjuder ni garanti?


Ja, vi erbjuder garanti på vårt arbete och vill att du som kund ska vara 100% nöjd med våra tjänster. Vi är dessutom helförsäkrade hos Trygg Hansa vilket innebär att ditt fordon är i väldigt trygga händer!




När ska jag boka min MC service?


När du ska boka service:
1. Beställ service i god tid, boka första service när du hämtar ut din nya mc (inte när den gått 100mil)
2. Serva din MC alltid i början på säsongen för att motorn ska hålla fler år
3. Serva även din mc på hösten så mc:n får stå över vintern med färsk olja som motverkar korrosion

Service är alltid en tråkig kostnad, dock är rätt service väldigt viktigt för att dit fordon ska hålla längre, få mycket färre problem och med stämpeln i boken minskar den betydligt mindre i värde.
Vi är inriktade på att erbjuda första klass service mot marknadens absolut lägsta priser!




Är ni auktoriserade?


Marknaden för service av fordon är avreglerad. Det innebär att du kan vända dig till vilken verkstad du vill! Du behöver alltså inte serva din MC hos din återförsäljare för att garantin ska gälla!
Verkstäderna är uppdelade på auktoriserade fordonsverkstäder och allfordonsverkstäder. En auktoriserad verkstad är en verkstad som är specialiserad på just ditt fordonsmärke medan en allfordonsverkstad är en verkstad som är märkesoberoende och tar sig an flertalet fordonsmärken. Om du har fått garanti, exempelvis nyfordonsgaranti, har du rätt att reparera/serva bilen hos vilken verkstad du vill, så länge verkstaden lever upp till kraven på fackmässighet. Detta innebär att arbetet ska utföras i enlighet med de krav på kompetens och kvalitet som gäller i fordonsservicebranschen.
Mer information hittar du på: https://www.hallakonsument.se/tips-for-olika-kop/kopa-och-hyra-produkter/bil-och-andra-fordon/bilverkstad/




Om-/Avbokning


Ombokning alt. avbokning sker senast 48 timmar före bokad tid.

Vid servicar där vi beställt hem MC specifika delar såsom däckbyten, fuel unit, avgasrör, mm. är bokningen bindande från bokningstillfället.
Vår lägsta "no-show" avgift ligger på 995,- inkl. moms.
Vid service utgår fullt pris. Bokning av vinterförvaring är bindande och kan ej avbokas.




Utför ni servicar och reparationer på samtliga mopeder och MC?


Ja, i regel gör vi det. Vi utför dock inte servicar / reparationer på mopeder och motorcyklar tillverkade i Kina/Taiwan. Kontakta oss för mer info.





Simplic AB

info@simplicverkstader.se

Tel ‭076 - 009 65 69
Organisationsnummer 559197-6799